Het is vrijdag, 2 dagen na unboxing day, en ik kreeg het bericht dat het kenteken onderweg is naar West Coast. Een kwartier voor sluitingstijd sta ik in de winkel en op dat moment komt ook de vers geperste kentekenplaat binnen. Na nog wat administratieve zaken geregeld te hebben start ik de Pan America en rij de winkel uit.
Wauw wat een gaaf gevoel. De zit is hard, maar goed. De motor is natuurlijk nog niet ingereden, dus de eerste kilometers zijn voorzichtig verkennend. Motor, remmen en banden alles is natuurlijk nieuw.
Ik rij met mijn nieuwe Pan America direct door naar het meeting point voor de club rit van deze avond. Hier is het al gezellig druk en vele clubleden komen even kijken bij de nieuwe Harley-Davidson familie telg. Veel positieve geluiden en natuurlijk ook een paar kritische. Tuurlijk oke he, want smaken verschillen.
De route voor de clubrit heb ik in de nieuwe HD app geladen en de route wordt netjes naar het goed uitleesbare TFT scherm op de Pan gestreamd. De rit zelf is mooi, door het welbekende Noord-Hollands landschap en we komen uit vlakbij Hoorn. Nadat iedereen de parkeerplaats is afgereden, verlaat ik als een van de laatsten ook de parkeerplaats om weer terug richting huis te rijden. Het eerste stukje even via de snelweg A7. De Max Revolution 1250 cc met 150 paardenkrachten laat de snelheid van de Harley wel heel snel oplopen tot waarden waar je al snel een CJIB briefje voor thuis zal krijgen. Snel dus weer van het gas af, ook omdat de afslag naar Alkmaar er al snel aankomt. Ik stuur de Pan America over enkele dijkweggetjes en kachel door Alkmaar zo richting huis. Nog even het laatste dijkje en dan is het tijd om de Pan America in de nieuwe thuishonk te parkeren.
Wat een beest. De eerste 120 kilometer zitten er op.
En hoe mooi is het dan als je thuiskomt en zo een lief kaartje ligt op tafel, met 2 cadeautjes erbij (natuurlijk wel ingepakt).