Mijn Road KingHarley-Davidson Road King Classic 2002

Omdat de Heritage weer even terug moest naar de garage om nog een keer naar de pakkingen te laten kijken heb ik een Night Rod Special meegekregen!

Wat een super fiets. Een trekkracht, toeren, een lekkere zit, snelheid, te hard, euh ook wel eng.

’s Middags een klein rondje gereden. Tjonge wat is dat gaaf, de big smile blijft op mijn gezicht hangen.
De kleur stelling past helemaal bij deze Harley, mat zwart met een glanzend zwarte streep over de ‘tank’ (eigenlijk airbox), en de oranje bizen over de 2 banden.

De Harley is eigenlijk de VRSC Night Rod Special model 2009 (met ong 900 kilometer op de teller), op basis van de ’standaard’ VRSC VROD is deze helse machine lager gemaakt, forward controls toegevoegd en een ander stuurtje.

Een 2 cilinder volgens de Harley Davidson opstelling, maar dan water gekoeld! Een motorblok gebouwd samen met Porsche. Het levert een vermogen van ruim 120 pk, maar het toerental loopt pas bij 9000 tpm in het rood.
De achterband is een 240mm 18inch wat een prachtig beeld geeft. De uitlaten zijn niet de standaard exemplaren maar vervangen door mooie zwarte exemplaren.

Het rijden op de Night Rod Special is een aparte belevenis, anders dus als een van mijn andere Harleys (de Road King met het zelfde vermogen of de ‘gewone’ Heritage).
Doorhalen in de toeren is verslavend. Het gevoel van snelheid is overweldigend. Het geeft een kick.

De VROD blijft nog even bij mij. De RoadKing moet even goed nagekeken worden terwijl de Heritage zaterdag opgehaald kan worden.
De Night Rod Special gaat zondag mee op toer naar Brabant.

MichielsHarley

de Harley rijder

VTEM News Stack