De VMAX moet omgebouwd worden en met wat ''plastic'' is al snel een ander uiterlijk van de VMAX te krijgen. In Nijnsel, Raats van V-MAX.nl, ligt een mooie polyester set, andere luchthappers, nieuwe zijdeksels en platen op de waterkoeling, een nieuwe (dummy) tank, voorspatbord, ander (mv agusta) kontje, strakke koplamp unit en een onderspoiler.

 Dus werd het tijd om eens te kijken bij de Raats Vmax motoren.


De set zoals ik deze heb gekocht:



De gele kleur is dieper en op de motor zeker mooier als de gele kleur waarmee mijn vmax geleverd is.

Zondag ochtend vroeg. Het is nog behoorlijk koud buiten, ik schat zo''n 3 tot 4 graden boven de 0 en ik begin met het kaal maken van mijn vmax. De eerste platen zijn snel verwijderd en daarna begint de opbouw.
Als eerste de luchthappers, daarna de zijdeksels en dan de platen bij de waterkoeler. Hierna is de kont aan de beurt. Het demonteren van de orginele achterkant is even lastig, maar deze ligt al snel in de schuur. De nieuw MV Agusta kont met strakke verlichting is daarna ook snel geplaatst. Het zadel en de dummy tank kunnen nu ook weer hun eigen plek krijgen.
Het is tijd voor een kleine pauze met als tussenresultaat de volgende foto:



Op bovenstaande foto is ook goed het verschil te zien tussen de oude gele kleur en de nieuwe.

Het spatbord neem ik ook onderhanden. Helaas past het nieuwe spatbord niet op mijn voorpoten, het spatbord is namelijk voor een up-side-down vork gemaakt en niet voor de orginele. Van Hennie heb ik ook nog een ander spatbord meegekregen, deze is echter nog niet gespoten en zal ik voor de montage ook het een en ander van de voorpoot moeten demonteren. Een klusje dus voor later. Voor nu besluit ik om het orginele spatbord even met een verfbus onderhanden te nemen. Met mat zwart wordt het spatbord bewerkt.

In de tussentijd dat het spatbord droogt ga ik de koplamp unit demonteren en de nieuwe plaatsen. Ik wist dat dit wat meer meten en passen werd, na een lekker klusje met monteren en weer demonteren vind ik het resultaat wel mooi.

Hieronder de foto''s van de VMAX tot nu toe:

Vooralsnog is dit een mooi resultaat.
Wat nu nog rest is de plaatsing van de onderspoiler, eventueel nog even in de kleur zetten van het voorspatbord, andere (kleinere) spiegels en het andere stuur (zwart) dat ik al heb.

Vervolgens is de laatste stap het geheel in satijn zwart afwerken zoals hieronder (deze foto is genomen bij Raats in Nijnsel).