Mijn Road KingHarley-Davidson Road King Classic 2002

Het motorjaar 2010 heeft meerdere prachtige hoogtepunten gehad waar ik weer blij van wordt als ik daarop terug kijk. Mijn seizoen begon 13 maart, afgelopen jaar dus, en wel met een rit van 430 kilometer naar Oude Monnink Motors en natuurlijk weer terug. Van die rit kan ik me herinneren dat het koud was, maar ik werd warm onthaald bij de Harley Davidson dealer in Vroomshoop.


In april heb ik 2 maal een rijvaardigheidstraining gedaan, één maal bij het eigen HOG Chapter en één maal bij de HOG Benelux in Eindhoven. Beide trainingen waren in essentie hetzelfde, maar van beide heb ik toch weer een stuk rijvaardigheid opgedaan en ook weer nieuwe en leuke contacten opgedaan.



Wat me nog het meest van de "korte" ritten is bijgebleven was de rit aan het begin van mijn vakantie.
Ik heb de uitdaging met mezelf aangenomen door een rit van 1600 kilometer op één dag te berijden, dus binnen 24 uur een afstand afleggen van 1600 kilometer. Ik had een route uitgestippeld naar Berlijn om daarna weer via het zuiden terug te rijden, wegrijden rond 2 uur vanuit Bergen en de verwachting zou zijn om weer om 10 uur ’s avonds thuis te zijn. Nou wilde het geval dat het die dagen een beetje onstuimig was, met overdag prachtig weer en ’s avonds regen en wat wind en dan voornamelijk in de grensstreek. Vanwege mijn werk ben ik een week later op pad gegaan, ’s morgens of eigenlijk ’s nachts om 2 uur de motor op. Het was een beetje aan het regenen, dus met regenpak aan op pad. Bij de Duitse grens kon het regenpak uit en kon ik de zonsopgang te gemoed rijden op mijn Road King en toen werd de temperatuur ook wat lekkerder zodat ik de weg naar en door Berlijn lekker in mijn t-shirt heb kunnen rijden. Enkele kilometers voor de Duits-Nederlandse grens werd het kouder en ook begon het harder te waaien. Tot het moment dat het ook harder ging waaien, noem het gewoon stormen en hard regenen. Voor me vloog een stuk boom over de snelweg en aan de andere kant van de snelweg sloeg ook een boom om over de snelweg. Door de regen werd ik nat tot in mijn onderbroek, omkleden deed ik bij een wc-hok op een verlaten parkeerplek langs de snelweg. En zeiknat onder mijn regenkleding ben ik verder gereden en net over de grens ben ik koffie gaan drinken bij mijn moeder. Rond 10 uur ’s tank ik voor het laatst deze rit mijn Road King Classic weer vol. Voor de administratie laat ik de papieren aftekenen zodat ik een goedkeuring kan krijgen van de Iron Butt Association en heb ik mijn weddenschap met mijzelf gewonnen. Die nacht val ik met een giga grijns op mijn gezicht lekker in slaap.



In juni is er het jaarlijkse HOG Benelux feestje, dit jaar in Luxemburg. Drie dagen met twee nachten in een tentje op de kampeerplaats in Larouchette zijn geweldig. Ook was het leuk om ook hier oude en nieuwe vrienden te ontmoeten.
De Harley dag in Purmerend, op Vaderdag, viel tegen, niet alleen door het weer, maar ook door de hele lage opkomst van motorrijders en van het publiek. Misschien dat de Harleydag in het nieuwe jaar wat beter gaat worden.

Augustus wordt begonnen met een HOG Chapter vakantie, een rit naar en door Tsjechie, een dag in Praag en een prachtige terug reis. De groep is super en de wegen prachtig. We rijden in de meeste gevallen net achter het slechte weer aan, hierdoor hebben we soms een verplichte omweg vanwege afgesloten en ondergelopen wegen. Maar we hebben ook super mooi weer gehad waarbij een bij me nog lelijk te pakken heeft gehad in de mouw van mijn leren jas.
Helaas heeft mijn Road King een tik opgelopen waardoor deze na de vakantie even naar de dealer moest, maar Westcoast Motors in Alkmaar heeft ook dit weer netjes opgelost.

Het laatste weekend van augustus was het Duitsland weekend in Nistertal met een rit naar Koln. Tussen de buien door en op een geleende Harley Street Glide heb ik geweldig genoten.

Verder heb ik nog diverse ritten alleen gemaakt en ook met het HOG Chapter op de zondagen waren erg leuk, waarbij ook mijn meiden op enkele ritten zijn mee gegaan als duo passagier.



Dit jaar ook weer de Road King uitgebreid met een nieuw zadel, van een Ultra Glide. De Softail is verder onder handen genomen en ik heb voor woon werk verkeer nog een Yamaha VMax erbij gekocht.



Mijn eigen laatste rit van dit jaar was niet op een van mijn Harley’s maar op mijn VMax, een woon-werk rit tussen Bergen en Amsterdam en weer Obdam. Ondertussen was de temperatuur gezakt tot net boven de nul.

Het is nu tijd voor de Kerst en de oliebollen. We gaan tevreden het nieuwe jaar tegemoet.

MichielsHarley

de Harley rijder

VTEM News Stack