Harley-Davidson presenteert in zijn More Roads programma ook een nieuw motorblok, de Revolution Max, een blok met modulaire opzet.
Het is 2018 als de nieuwe modellen gepresenteerd worden voor 2019 en 2020 en daarna. Verrassend is het nieuwe motorblok dat in de Bronx, Streetfighter en de Pan America gaat komen. Dit nieuwe 60 graden, watergekoelde blok komt in diverse uitvoeringen, van 500cc naar 1250cc in de topmodellen.
De exacte details komen uit de patentaanvraag, en nog niet van Harley zelf. Het blok laat bijvoorbeeld geen stoterstangen aan de buitenkant zien, een aandrijving met een ketting in het blok is dus goed mogelijk.
Het lijkt er in elk geval wel op dat dit een doorontwikkeling is van de Revolution uit de VRSC V-Rod en de Revolution X van de StreetRod modellen.
In de Pan America is de verwachting dat het 1250 cc motorblok ruim 145 pk en 122 Nm gaat leveren, dus tussen de GS R 1250 en KTM in.
Hoe het blok er in de Pan America komt te zitten is goed te zien op de volgende foto's