De opening van het HOG motorseizoen wordt altijd traditie getrouw gedaan in St Tropez, of eigenlijk rondom de haven van Grimaud een klein vissersdorpje naast Saint Tropez.

Henk had een camping met enkele stacaravans geregeld voor de groep en zo gingen we ook richting het zuiden. Twee dames, vriendinnen van 2 mannen die wel op de motor reden, waren samen met de auto onderweg. Onderweg hebben we 2 overnachtingen gedaan voordat we in Grimaud aankwamen.

Begin van de vakantie, het is nog fris in Nederland

Koffie stop onderweg

Een smakelijke burger als maaltijd

Parkeerplaats bij het laatste hotel

Gedeelte van de Napoleon route

Foto momentje met de groep op een oude hangbrug

Ingang camping Les Muries

De camping was iets verder gelegen van het HOG feestterrein, maar verder netjes verzorgd met een restaurantje, winkeltje en genoegd ruimte. Ik deelde de stacaraven met Peter en Gerard, de motor konden we netjes tussen de caravans in parkeren.
's Avonds hebben we met z'n allen lekker gegeten in het restaurant op de camping.

De volgende dag ben ik een eigen rit gaan rijden. Langs de prachtige kust , langs de Middellandse Zee naar Cannes. Wat een leuke stad is dat met een prachtige haven. En een espresso kost op de boulevard gewoon 1 euro 50!

Een lunch stop doe ik iets buiten Cannes en dan heb je ook direct contact met andere Harley rijders, want het Euro Festival is de Europese opening van het HOG seizoen.

Lunch stop in Théoule-sur-Mer

Onderweg in de heuvels

Onderweg leuke fotomomenten

's Avonds was het tijd om eens over het festival terrein te lopen. Via het strand konden we mainstage met diverse bandjes zien en tussendoor was het mogelijk om het terrein verder op te gaan. Hier waren veel winkeltjes, custom shops en prularia te vinden, maar wel leuk om zo even door heen te lopen.

Als groepje 'jongeren' hadden we besloten om de volgende dag met z'n allen naar Monaco te rijden. Aangezien de mannen van de meiden nou niet echt een 2 persoons motor hadden, werd een van de meiden bij mij achterop gezet en de ander bij Onno. Een zeer leuke groep zo.
Onderweg natuurlijk genoeg te zien en ook tijd om te stoppen voor een drankje en een babbeltje.

Een geweldige trip de andere kant op, gewoon lekker rijden en zien waar je uit komt. En dan met dit weer! Echt genieten.

's Avonds moesten we van Henk eten in Grimaud. Dus via het strand, langs het evenementen terrein en door de haven naar een restaurantje waar onze Henk samen met Ria al jaren komen en niet onverdienstelijk. Zeer lekker gegeten daar.

Na het eten zijn we als groep nog een keer het festival terrein opgegaan. Met een groep erdoor heen trekken is ook erg leuk ....

Het was me wel bevallen met de 'jongeren' dus stelde ik voor om richting Gorges du Verdon te rijden, dit is een natuurpark met prachtige canjons, rotspartijen en beeldschone wegen. Een aanrader als je hier in de buurt bent.

Selfie met de Gorges du Verdon op de achtergrond

Zaterdag was voor mij de dag om richting huis te gaan. De groep viel ook een beetje uit elkaar, want de jonge mannen hadden besloten om ook in 2 dagen te rijden, de meiden gingen weer met de auto richting huis en de andere groep was van plan om de terug rit in 4 dagen te rijden.

Zaterdagochtend pakte ik mijn spullen op de Ultra en ben heel rustig terug gereden, lekker binnendoor, echt alleen maar de kleine wegen aangehouden. Nog een prachtige pas genomen en zo richting Grenoble. Helaas begeleide mijn Garmin mij dwars door de stad, wat een drama en daar besloot ik dan ook om vanaf daar de snelste weg te kiezen op de navigatie. En tot mijn verbazing gaf deze aan dat ik er om 1 uur 's nachts zou zijn. In totaal, inclusief de binnendoor wegen, heb ik die dag 1500 kilometer gereden. Met zon en prachtig weer weg uit Grimaud, genieten in het oostelijke gebied van Gorges du Verdon en de drukte van de stad Grenoble en daarna nog wat regen gehad.

Maar wat een leuke week was dit. Top!