En wederom heb ik mijn VMax aangepast aan mijn smaak.
Het laatste stukje aan het polyester bodywork was het voorspatbord. Ik had al een exemplaar liggen, maar deze was nog niet gespoten. Het was nog niet zo eenvoudig om de juiste kleur te vinden van de nieuwe set, maar na een bezoekje aan Geeraets in Alkmaar heb ik 3 spuitbussen gekregen met de verschillende lakken.


Doordat ik het spatbord eerst nog in de zwarte lak had gezet, moest ik dit eerst verwijderen.

Hierna mijn schuur verbouwd tot spuitcabine en de zaak netjes in de lak gezet, enkele malen met de voorkleur, hierna met de volgende lak de glinstering aanbrengen. Als laatste stap de blanke lak om het hard te maken.

Ik mag zeggen dat het resultaat aardig is geworden.

Maar het lastigste was de montage van het voorspatbord aan de voorvorkpoten! Hiervoor moest het voorwiel eruit, waarbij ik eerst de beide remklauwen los moest maken.
Maar na een uurtje lekker stoeien, zit het zaakje netjes in elkaar.

Wat nu nog volgt is een nieuw drag bar stuur, deze moet iets breder zijn dan het huidige nog standaard stuur. Ik heb deze al liggen, in het zwart, maar de gashendel loopt op dat stuur niet soepel (en een gashendel dat vast blijft zitten is niet aan te raden op een VMax!).

Zie hieronder het resultaat.