Dag 11 - de terugweg en de Grossglockner

Vandaag laatste ochtend op de camping, dus na het ontbijt alles even schoon opleveren en de motor weer zorgvuldig inpakken. Als route had ik de Grossglockner in mijn Garmin gezet, dus motor starten, zonnebrillen op en rijden maar.

Via de nu al bekende binnendoor wegen rijden we naar Spittal om vervolgens de weg naar Heiligerblut te volgen en de Grossglockner op. Dit is een tolweg dus bij de pas op tol betalen, zeker de moeite waard.

De pas zelf is ook al prachtig en het laatste stukje is doodlopend, maar wat een drukte op dat stukje. Mijn Harley Road King brengt ons netjes boven, boven de 2500 meter staan we samen te kijken naar de gletscher, wat een mooi gezicht blijft dit.

Hierna dalen we weer een stukje om vervolgens de rest van de pas te vervolgen. We stoppen nog even om een bergje met de voet te beklimmen, eigenlijk om samen in de sneeuw te gaan staan, maar dat is niet helemaal gelukt. Maar het uitzicht op dit stukje berg is echt fenomentaal!

We stappen weer op de motor en laten deze het werk doen, we dalen snel van 2500 meter naar 750 meter. Onder aan de Grossglockner nemen we een lunch, en genieten nog even na.

Via Zell am See rijden we naar de Duitse grens, waar alleen een bordje staat dat we op dat moment dus Duitsland dus inrijden. Om half 6 hebben we het wel gezien en zoeken een slaapplaats voor de nacht. Een eenvoudig hotelletje met restaurant geeft ons een bed en een giga pizza voor Iloe en een mixed grill voor mij. Het werd niet laat die avond.