Harley-Davidson geeft weer een stukje meer informatie vrij van het nieuwe motorblok wat gebruikt gaat worden in de nieuwe Pan America en in de Bronx, de nieuwe streetfighter van Harley.
De Bronx wordt een strakke streetfighter, met een aparte teller op het stuur, Brembo rempartij en een nieuwe achterbrug.
Het motorblok is het nieuwe Revolution Max motorblok dat in de Pan America 1250 cc groot zal zijn en in de Bronx in elk geval 975 cc. Er doemen nu echter ook verhalen op waarbij de Bronx ook het 1250 blok zou kunnen krijgen. En dat is mooi, wat in 1250 uitvoering zal dit nieuwe blok ruim 145 pk gaan leveren.
Het nieuwe watergekoelde blok heef tde volgende specificaties (onder voorbehoud):
1250 cc - 145 pk, 90 nm trekkracht
975 cc - 115 pk, 70 nm trekkracht
Het nieuwe blok is dus watergekoel, de v-twin staat onder een hoek van 60 graden en heeft balansassen om de trillingen tegen te gaan. De specs laten ook zien dat het een hoog toeren blok is, dus ipv rustig toeren, wil dit blok janken en met hoge toeren ook hoge snelheden halen.
De verwachting is nog steeds levering begin 2021. Wellicht al eind 2020 bij de dealers in de showroom.