We rijden het zijstraatje in van de Avenue de la Bourdonnais en plaatsen onze motoren in het stukje park met uitzicht op de Eifel toren. Tijd voor de volgende fotoshoot van vandaag.
Enkele weken geleden vroeg Marcel of het leuk zou zijn om een ritje te maken naar Parijs, 's morgens heen en na een croissantje en koffie weer terug naar huis.
Na een oproep in een facebook groep waren Paul en Martien ook enthousiast geworden om de rit mee te rijden. Ondanks de nog geldende corona maatregelen was het op deze zaterdag verzamelen bij Hazeldonk. Om 5 uur werden de motoren weer gestart en vervolgende wij onze weg via de snelweg naar Parijs waar we rond 9 uur de stand in reden.
Ons eerste fotomoment is bij de Sacré-Coeur. Een mooie plek waar het ook vanwege het vroege uur, maar ook corona, nog lekker rustig is. Ook was het vandaag wat minder zomers, lichte bewolking, dus dat is voor de Franse toerist in eigen land ook een reden om uit te slapen.
We rijden vervolgens door de ontwakende stad naar de Arc de Triomphe. Op deze gigantische "rotonde" is het nog rustig en we parkeren onze motoren op een foto strategische plek aan de Place Charles de Gaulle. De Pan America krijgt een mooie achtergrond voor de foto en zo maken de andere mannen ook een foto van hun eigen motor met de Arc op de achtergrond.
Op de Avenue Raymond Poincaré parkeer ik mijn motor pontificaal op de stoep met de Eifeltoren op de achtergrond. Wederom een mooie plek voor een fotoshoot. Via een omweg rijden we naar de voet van de Eifeltoren. Marcel was een rondje aan het rijden, dus nam ik het even over van hem. Ik rij weer naar de Avenue de la Bourdonnais om hier net na een lunchroom links af te slaan. Dit is een doodlopend straatje, zoals je er zo veel hebt in dit gedeelte van Parijs, maar we kunnen wel met de motor doorrijden en zo plaatsen we de 4 verschillende motoren aan de voet van de iconische ijzeren toren.
Nadat we wat foto's hadden gemaakt rijden er 2 Franse motoragenten langs ons. En beide kijken naar mijn Harley-Davidson Pan America. Een van de mannen vraagt terloops of dat de nieuwe Harley is en stappen af om de motor beter te kunnen bekijken. We maken een praatje, ik laat een van de mannen even op de PanAm zitten en laat hem het ARH systeem voelen. We wisselen nog even instagram adressen uit en na wederzijds respect bedanken we elkaar als motorrijders onder elkaar. Zij vervolgen hun weg op hun Yamaha politiemotoren en wij nemen afscheid van Martien. Die gaat zijn 1600 km SS1000 af maken. Wij gaan het zijstraatje uit en parkeren de motoren naast het terras voor onze lunch in Parijs.
We bestellen alle drie ons croissantje en een espresso, Paul een cappuccino en een extra broodje. Het is inmiddels 11 uur en het wordt al behoorlijk warm in de binnenstad.
Na het welverdiende lunchje pakken we de draad weer op van onze rit. We toeren nog een stukje door de stad, onder andere over de Avenune des Champs Élysées. We merken nu wel dat het erg druk wordt en besluiten dan ook om de stad uit te rijden. Hier raken we elkaar even kwijt en solo zoek ik de korste en snelste weg de stad uit. Net buiten de eerste ring kom ik Paul weer tegen, hij moet echter naar een ander stuk van Nederland, dus die pakt een andere afslag. En ik rij weer verder door de drukte. Op het moment dat het wat rustiger wordt op de snelweg zoek ik even een parkeerplek op om wat te drinken. En hier kom ik Marcel ook weer tegen.
Na een natje en droogje kiezen we beide weer voor de snelweg. Na Brussel krijgen we de keuze bij Antwerpen om links of rechtsom te rijden. We rijden hier samen ook weer een file in en mijn route laat me op dat moment de rustigere west route kiezen en Marcel gaat de oost kant op. Bij Amsterdam pak ik nog even een snelle hap want inmiddels is het half 7 's avonds. En iets over 7 uur zet ik de Pan America in de garage. Moe en voldaan na een rit van 1135 kilometer plof ik op de bank.