2019 was weer een mooi motorjaar. En om het jaar af te sluiten wil ik nog even enkele mooie ritten van afgelopen jaar de revue laten passeren.

Eind maart ben ik begonnen met een rit naar Andorra. Eigenlijk wilde ik Spanje echt in. Vanwege het toch wel koude weer ben ik maar een klein stukje vanuit Andorra Spanje in en door gereden. De weg er naartoe was wel super leuk. Begonnen in België om daarna het middelpunt van Frankrijk op te zoeken en door te rijden door de heuvels en bergen naar Andorra. Op het hoogste punt van de pas lag daar nog genoeg sneeuw om te skiën, wat dus ook nog volop gedaan werd.
Op de terug weg naar huis kwam ik net over de grens Frankrijk en België, een oud geografisch middelpunt tegen. Leuke foto momentjes waren dat.
Lees hele verhaal Opwarmingsrit in maart

In april ga ik altijd met de vriendengroep naar Engeland. Zo ook dit Paasweekend, waarbij we naar het Eiland van Man zijn gegaan. Het eiland staat bij motorrijders bekend om de TT on the Island of Man. Het eiland is dus ook zeer goed te doen voor motorrijders, heuvels, mooie wegen, bossen met kleine wegen. Leuke pubs en kastelen en badplaatsen. Het zonnetje hielp vaak de temperatuur net even aangenamer te maken.
Een super week.
Het hele verhaal lees je HIER.

Eind april is altijd de Italiaanse 500 Miles. En ook dit jaar ben ik van de partij. De heenweg gaat door het Zwitserse land, met passen nog vol in de sneeuw. De rally zelf was weer om te genieten, met prachtige bochtige wegen door de heuvels rondom Parma.
Een toppertje onder de 500 Miles ritten.
Het hele verhaal lees je HIER en HIER.

Het Benelux HOG weekend werd dit jaar georganiseerd door het Rock City Chapter van Amersfoort en gehouden in Garderen. Ook al is dit voor redelijk naast de deur had ik wel met een groep van het Alkmaar Chapter enkele hotelkamers vooraf geboekt. Met Peter samen de heenweg gedaan en verder met de groep opgetrokken.
Dit was weer een geslaagd Benelux feestje.
Het hele verhaal lees je HIER.

De Zwitserse 500 Miles was dit jaar in het weekend van 15-16 juni. Op Vrijdag heen, hotelletje in Dietikon en zaterdag melden bij de organisatie om vervolgens na de proloog om 15.00 de rally te starten. Deze Zwitserse 500 Miles moest op enkele plekken nog even een d-tour maken ivm enkele afgesloten passen ivm sneeuwval en zandverschuivingen de week ervoor. Dit maakte de rit niet minder spectaculair.
Zondag nadat ik de rally had uitgereden, maar ik weer in één keer naar huis gereden. Een lekker weekendje met lekker doorrijden.

Eind juli en de eerste week van augustus was de zomer vakantie van mij en dochter Iloe. Op de motor zijn we door de Baltische staten gereden om vervolgens Rusland in te gaan. Wat een belevenis. Sowieso waren de landen als Polen (Gdanks), Lithouwen en Letland (Riga) als ook Estland (met Tallinn) fantastisch. Maar de indruk die Rusland en Sint Petersburg hebben achtergelaten zijn onuitwisbaar geworden. De wereldstad Sint Petersburg heeft zoveel gezichten en kanten laten zien. Maar ook de binnenlanden van Rusland hebben een mega indruk gemaakt, zoals ons B&B in de middle of nowhere, de kleine gehuchten, plaatsjes en Russische steden.
Ook de terug weg was prachtig, door Letland weer terug, Vilnius in Lithouwen en nog even een overnachting in Warschau Polen.
6250 kilometer in 15 dagen.
De inhoudsopgave van de verhalen van de gehele trip kan je HIER vinden.

Het voorlaatste weekend was gepland voor het Ride to Eat in Zwitserland. Het thema van dit jaar waren de geografische middelpunten. Daar had ik er zelf al een paar van gereden, dus zonder de groep, maar deze was met de groep. Gezellig weer zien van vrienden en nieuwe vrienden. De heenweg had ik voornamelijk 's nachts gereden door de Franse Vogezen. En na het fotomoment met de groep hebben we 's avonds eten in het hotel met z'n allen gegeten. De volgende dag weer lekker grotendeels binnen door terug.
Het hele verhaal kan je HIER lezen.

En de laatste beetje grote trip van 2019 was de 500 Miles van België. Traditiegetrouw gepland voor het laatste hele weekend van oktober. 's Morgens op de motor heen, melden bij de organisatie en met startnummer 1 begonnen aan de rally. Na 880 kilometer weer gemeld bij het eindpunt. Om vervolgens met pin en tshirt en een grote smile op mijn gezicht weer terug naar huis te rijden. Een weekendje van 1400 kilometer.

Dit jaar met mijn Harley-Davidson Ultra Limited 2017 een kleine 28.500 kilometer gereden, dat zijn dus de hierboven staande ritten maar ook nog vele dagtripjes door het mooie Nederland, enkele vrijgezellen ritten, een brandweerdag en een opkikkerdag.