De Harley Davidson FLHRC Road King Classic uit 2002, voorzien van een machtig Screamin'' Eagle Stage 3 set waardoor de cilinderinhoud 1700cc is geworden en het vermogen bijna 120pk op het achterwiel.
Standaard werd de Road King in 2002 uitgevoerd met de volgende specificaties:
- Twincam 88 (1450cc) luchtgekoeld v-twin blok met carburateur
- Trekkrecht motor 107 NM bij 3400 tpm
- Vermogen 67 PK bij 5200 tpm
- Lengte 2378 mm
- Zit hoogte (met berijder) 692,9 mm
- Grondspeling 129,9 mm
- Wielbasis 1611,6 mm
- Tank inhoud 18,9 liter met een 3,4 liter reserve
- Gewicht met olie 325,0 kg
- Band aandrijving
- 5 versnellingen
- Luchtvering achter
Echter door West Coast Motors in Alkmaar is het frame en de motor grondig onderhanden genomen, waarbij de specificaties overeenkomen met de in 2002 geleverde CVO Screamin'' Eagle uitvoering.
De twincam is opgeboard en voorzien van andere zuigers, zuigerveren, krukas en een andere kop met inlaat en uitlaat kanalen. Tevens is de kop voorzien van een andere nokkenas.
Het frame is aan de onderkant verstevigd zodat de rechtuit stabiliteit verbeterd is. Ook is de tank aangepast, het huidige exemplaar is behoorlijk vergroot.
De specificaties zien er nu globaal zo uit:
- 1700 cc motorblok met Screamin'' Eagle onderdelen
- 115 pk op het achterwiel
- Aangepast frame
- Andere gietijzeren wielen met een breder (180mm) achterwiel
- De treeplanken en voetbediening is zowel rechts als links meer naar voren geplaatst
- Midi apenhanger stuur
Door het grotere motorblok en dus ook het grotere vermogen van de bigtwin is het verbruik ook minder dan de standaard Road King. Mijn actieradius is nu ongeveer 250 kilometer op een tank, zonder droogvallen.
images/2009/roadking.jpg