Harley-Davidson heeft afgelopen februari (2019) een patent gekregen op een nieuw ontwerp voor een dubbele bovenliggende nokkenas 4-klepper ontwerp.
Dit nieuwe motorblok zou de basis kunnen worden voor de modulaire blokken die Harley wil gebruiken voor hun nieuwe modellen, zoals de Pan America, de Streetfighter en wellicht ook de nieuwe Custom die aangekondigd is.
Details van het nieuwe blok zijn nog niet helemaal vrijgegeven, maar Harley zegt zelf dat het nieuwe watergekoelde v-twin blok tussen de 6800 en 7000 toeren per minuut kan draaien, waarbij het rode-gebied begint bij 5500 tpm.
Het probleem met kleppen die door stoterstangen open en dicht gaan is de allignment, het recht open en weer afsluiten. Harley heeft dit in dit ontwerp weten op te lossen, waardoor ook nog eens het blok hogere toeren kan maken.
Zoals de line-up voor komende jaren wel laat zien is dat Harley-Davidson naast de huidige Milwaukee-Eight OHV motorblok dit nieuwe DOHC watergekoelde blok wil houden. Dit zou een mogelijke opvolging kunnen worden van de huidige Sportster blokken.