De Bigtwin motorshow op zaterdag en zondag de 'Kouwe Klauwen Rit' van het Amsterdam Chapter. Het was weer een leuk motorweekendje.
Afgelopen jaren stond ik voor de MAG op de Bigtwin, dit jaar dus lekker ontspannen met groepje over het evenement gelopen en veel bekenden gesproken. Net even wat meer tijd om motoren te kieken en nieuwigheidjes te bekijken in de chopper scene. Veel bekenden in Houten en dat maakt het altijd leuk een gezellige afsluiting van het rijdende motorseizoen.
De Clubstyle motoren, aangepaste Harley-Davidson Dyna (oud type, pre-2018), waren sterk vertegenwoordigd. Een eigen line-up, diverse standjes met onderdelen, waaronder custom made kuipen, en natuurlijke de Clubstyle club zelf.
Ook de motor van Michel, gebouwd door L&L Choppers was weer aanwezig op de Bigtwin. Maar dit maal was de custom made chopper compleet af. Prachtig exemplaar!
Natuurlijk stonden er ook enkele motoren die zeker knap gemaakt waren, maar die niet echt mijn smaak waren. Toch nog eentje op de foto gezet ;-) deze trike op basis van een Honda Goldwing 1000
En dan sta je te kijken bij een dual-sport (all terrain) Harley-Davidson Sportster en staat toevallig de eigenaar/bouwer van deze creatie naast me. Marcel legde uit dat zijn vrouw eigenlijk altijd mee gaat op de motor, vandaar de duo zit. Het extra zadel was even een voorbeeld, omdat de nu geplaatste versie toch wel een beetje hard aan de billen was. Verder legde hij uit dat sommige delen wat hoofd-brekens hadden opgeleverd en dat hij na de RDW keuring toch alles netjes in de kleur heeft gespoten, waaronder de Ducati benzine tank. De vering voor de achterbrug is wel een zeer in het ogen springend detail.
In in de dual-sort of all-terrain bikes te blijven, onderstaande Sportster is gebouwd door een raceteam van Bitwell. Deze motor heeft meegedaan met de Norra Mexican 1000, een zeer zware off-road endurance race in Mexico.
Het filmpje van dit avontuur is te vinden via deze link https://youtu.be/Dsd2IadjnY4
Verder loopt er natuurlijk genoeg apart volk rond ;-)
Zondag was de Kouwe Klauwen Rit van het Amsterdam Chapter.
De start was in Woerden (een uurtje met de motor vanuit Bergen). De groep was ongeveer 50 man groot. De rit grotendeels door het Groene Hart. Met een temperatuur van 12+ was het niet echt koud te noemen. Het eindpunt was bij het clubhuis, waar een bakkie snert (en tomaten soep) klaar stond. Onderweg waren een aantal motorrijders afgehaakt, desondanks was het toch heel gezellig.