Op 1 september stond de Harley-Davidson truck met demo modellen bij West Coast Motors in Alkmaar. In deze line-up stond ook de nieuwe 2022 Sportster S. Dit vroeg dus om een proefrtitje.

  

De Sportster is dood, lang leve de Sportster. Die uitspraak hoort dus ook bij de nieuwe Sportster S. Een geheel nieuwe frame, nieuw dashboard en het Max Revolution motorblok uit de Pan America geeft een nieuw uiterlijk aan de Sportster S.
In de Sportster S levert het blok 120 pk, iets minder dan in de Pan America, maar omdat de Sportster s wat lichter is, blijft het als de brandweer gaan als je het gas open trekt. 
De proefrit gaat in groepsvorm over enkele dijkjes met mooie bochten en langere stukken. De motor stuurt mega lekker en strak. Gas geven gaat dus als de brandweer en een streepje rubber had ik al snel gelegd .....
Het tussensprintje van 80 naar 140 is echt mega. Maar ik ben eigenlijk iets te groot voor de motor. Ik zet wel lekker op de motor, de forward controls, het stuurtje, het voelt allemaal lekker. De knopjes zijn gelijk aan die van de Pan America. Het rondje scherm als dashboard vond ik ook mooi en duidelijk om af te lezen. Alle informatie die nodig is tijdens het rijden was aanwezig.

 

Street Bob 114

 

Mijn Pan Amerika moet voor onderhoud naar West Coast en als leen krijg de Street Bob 114 mee. In de 2021 oranje kleur staat het de Street Bob prachtig te glimmen in de zon. Uitgevoerd met forward controls en een het apehanger stuur rijdt het ook mega lekker. Ik ben natuurlijk mijn Ultra gewend en ook de Pan Amerika, dan is de zet wel iets anders, maar wat een lekkere machine.
Ja hier kan ik wel een rit naar Parijs mee maken. En dat uitlaatje, die past er wel lekker bij.

     

MichielsHarley

de Harley rijder