Vrijdag ochtend heel vroeg, half 4, op de motor gestapt. En omdat ik wist dat het fris zou zijn onderweg, het begon al met 7 graden, en dat er regen werd verwacht, had ik dubbele lagen aangetrokken. Dus onder de spijkerbroek een thermo-onderbroek en dan daar overheen mijn all-wheater broek. En ook een thermo shirt, dan een tshirt met lange mauwen en dan nog een vest met lange mauwen. En natuurlijk mijn leren jas. De regenjas liet ik nog maar even in de koffer zitten.
Mijn dochter Iloe had een kennismakingsweekend op manege de Burght in Barneveld. Maar aansluitend aan het weekend zou ze met haar moeder en veel kinderen naar een vakantiehuis in de Ardennen gaan.
Mijn Ultra moet nog ingereden worden, dus plan ik een tripje naar het noordelijkste puntje van het Hollandse vasteland, de Noordkaap. Op de Noordkaap, vlakbij Uithuizermeeden naast de Eemshaven staat een kunstwerk, dus het is niet alleen een geografisch punt op de kaart.
De traditionele april vakantie dagen doen we altijd al over de plas, in Engeland, maar dit jaar zijn we in Ierland en doen we het in wat meer dagen.
Tradities moet je in ere houden, dus gaan we dit jaar weer de plas over richting het westen. Dit maal echter gaan we nog een stapje verder, namelijk naar Ierland.
De openingsrit van het Amsterdam Chapter is traditiegetrouw een open ride out, waar alle motorrijders met een Harley-Davidson of Buell in mee kunnen rijden. En dit jaar werkte het weer heel goed mee, koud maar de dag begon al met een zonnetje, dus de verwachting voor een mooie opkomst was er zeker.
Het zijn doordeweekse dagen, maar wel mooi weer om de motor te pakken. Vandaag doe ik een ritje Den Helder, waarbij ik grotendeels binnendoor ga rijden, maar het eerste stuk doe ik even via de N9. In Den Helder natuurlijk een foto bij de duikboot die daar op het openluchtmuseum staat.
Mijn Road King moest voor een revisie even op bezoek bij Technomotion in Breezand. Joeri heeft de Harley weer goed onderhanden genomen door eigenlijk alle lagers in het motorblok te vervangen, de zuigers te vervangen en alles verder na te kijken op speling en dergelijke.
Begin 2016 had ik al het plan om de Elefantentreffen te gaan bezoeken, maar door mijn jongste dochter werd ik gewaarschuwd om deze trip niet met een van mijn Harley's te gaan doen, maar met een motor met zijspan. Dus in december 2016 heb ik na wat zoek werk een Ural met zijspan uit 1980 gekocht.
Traditiegetrouw wordt op 1 januari de nieuw jaarsduik gehouden en sinds enkele jaren wordt deze eerste duik ook in Noordwijk bij strandplaats Nederzandt gehouden, dus voor mij een mooie kans om een lange rit te maken met mijn Ural.
Even een Mercedes dealer in gestapt en zie daar de nieuwe MV Agusta Dragster 800 RR limited editie Lewis Hamilton staan.
Wat een prachtige dag was het vandaag voor de Christmas Ride 2016 georganiseerd door Strandplaats Nederzandt.
Mijn motorjaar in 2016 was er een van veel kilometers maar weinig verre bestemmingen, in vergelijking met 2015 dan.
Het jaar begon mooi met een prachtige rit met een geweldige groep naar het zuiden van Engeland, waarbij we tot aan de meest westelijke punt, Lands End, zijn gekomen, maar ook op prachtige wegen hebben gereden en een bezoek aan Stonehenge.
Het eerste weekend van november is traditiegetrouw het weekend van de Bigtwin motorbeurs of motorshow. Afgelopen jaren was het voormalige Autotron in Rosmalen de gastvrouw voor de Bigtwin beurs, maar vanaf dit jaar, 2016, wordt het weer in Houten gehouden.
Na een gezellige middag en avond met de groep uit Amsterdam, was het 's morgens rustig wakker worden in Antwerpen. Voordat ik op pad ga nog even boodschappen doen in de lokale supermarkt en dan richting American Lifestyle, de Harley-Davidson dealer in Zwijndrecht.
Met een vroege lunch bij het eethuis Bij Marjan, in Westpoort in Amsterdam, begint deze geweldige dag georganiseerd door het Amsterdam Chapter. Een kleine groep Rotterdammers van het Rotterdam Chapter was ook komen opdagen en natuurlijk de groep van 50 man van het Engelse Hogsback Chapter. Zij waren uit Surrey gekomen voor een rondje Nederland en dat hebben ze geweten!
Omdat mijn Road King nog enkele dagen wat langer bij de dealer mag blijven, krijg ik een 2016 Fatbob mee. Deze Harley wordt aangedreven met het lekker lopende 103 blok en is verder nog standaard, dus de standaard uitlaten en het standaard luchtfilter. Het geluid van de Harley is dus een beetje mat, maar eenmaal rollend laat de Fatbob zijn echte gezicht zien. Lekker sturend, veel vermogen onderin, een top zithouding en daardoor is deze Fatbob een top Dyna in het huidige segment van Harley-Davidson.