Halverwege juni hoorde ik al de eerste geruchten over een nieuw motorblok van Harley-Davidson, de Eight. Zie ook mijn blog via deze Gerucht: nieuw 107ci blok met 4 kleppen.
Voor 2017 modellenjaar zou het kunnen dat Harley-Davidson een nieuw motorblok introduceert voor alle touring modellen. Een nieuw 107 cubic inch v-twin met 4 kleppen per cilinder. Dit blok zou specifiek voor de Europese markt ontworpen zijn, dit om de nieuwe emissienormen in Europa aan te kunnen. Het voordeel zou dan ook zijn dat dit blok zeer zuinig kan lopen, maar een stukje tunen van de ECC em wellicht een andere uitlaatset, zullen dit blok doen brullen van het lachen.
Davis Fisher is 18 jaar en een van de racers van het Harley-Davidson Screamin' Eagle fabrieksteam in de AMA Pro Singles/GNC2 klasse. Fisher gaat de nagel nieuwe XG750R flat track samen met Brad Blaker besturen. De XG750R is gebaseerd op de Street 750 en heeft dus ook het vloeistof gekoelde 749cc Revolution X motorblok. Het motorblok is wel onderhanden genomen door het reaceteam van Vance & Hines en daardoor is het blok behoorlijk competatief geworden.
In de Sportster serie van Harley-Davidson en voortgezet in het Dark Custom segment wordt nu de minimalistische Roadster geïntroduceerd.
De Sportster bestaat bijna 60 jaar en deze dna is ook terug te vinden in deze Roadster. Een moderne 1200 v-twin zorgt voor de aandrijving, staand op aluminium gegoten wielen, sportieve rijhouding en aangepaste veren zorgen dat ook deze motor perfect past in de huidige HD campagne Life Your Legend.
De Roadster zal in verschillene kleurcombinaties geleverd gaan worden, natuurlijk de Vivid Black met een charcoal denim pinstripe, maar ook Black Denim met een rode pinstripe, Velocity Red Sunglo met een rode pinstripe, en two-tone Billet Silver/Vivid Black met een bordeauxrode pinstripe.