Harley-Davidson heeft voor dit komende seizoen hun flat track race machine vervangen door de XG750R, de opvolger van de XG750 uit 2016.

De XG750R is gebaseerd op de Street 750, het kleine watergekoelde v-twin blok van 750cc, en hiermee willen ze in het 2e seizoen waarin de Company bezig is nog meer hun stempel zetten op deze competitie.

Het zat er al een tijdje aan te komen, door de strengere emissie eisen en de daarbij horende investeringen wordt het watergekoelde v-twin blok van de VRSC modellen niet meer doorontwikkeld. En dat betekent dus het einde van deze markante Harley-Davidson modellen.

Het doek is gevallen voor Victory Motorcycles

Polaris Industries, de moedermaatschappij van Victory, stopt per direct met de productie van de Victory motorfietsen, de ondersteuning in onderdelen voor de huidige modellen zal nog 10 jaar doorgaan.

Na 19 jaar gaat het originele Harley-Davidson Cafe op de strip in Las Vegas sluiten.

Vanaf 1997 is het cafe open, waarbij het restaurant ingericht is met veel Harley-Davidson artikelen, motoren en ook gesigneerde muziek artikelen. Maar in het restaurant hangt ook de zwaarste Amerikaanse vlag, deze vlag bestaat uit ruim 44.000 ijzeren ringen en weegt in totaal meer dan 7 ton (7.000 kg). 

Het cafe gaat op zondag 30 oktober 2016 dicht en alle spullen in het cafe zullen via een veiling verkocht worden.

Een legendarisch cafe gaat sluiten en helaas ben ik zelf niet in de gelegenheid geweest om het cafe op de strip te bezoeken en dat zal er dus ook niet meer van komen.

 

MichielsHarley

de Harley rijder