De Yamaha V-Max, een motorfiets, is niet in een van de bekende categorieën in te delen. Het is geen custom, geen sportfiets en, door de afwezigheid van beschermend plastic, al helemaal geen toer motorfiets. In 1985 is deze voor het eerst geïntroduceerd.

In 2009 heeft zowel Harley Davidson als Yamaha een nieuwe telg toegevoegd in het super bike segment. De Muscle is een doorontwikkeling van de bekende VROD lijn en de VMAX is de reïncarnatie van de VMAX waar ik zelf op rij.

En wederom heb ik mijn VMax aangepast aan mijn smaak.
Het laatste stukje aan het polyester bodywork was het voorspatbord. Ik had al een exemplaar liggen, maar deze was nog niet gespoten. Het was nog niet zo eenvoudig om de juiste kleur te vinden van de nieuwe set, maar na een bezoekje aan Geeraets in Alkmaar heb ik 3 spuitbussen gekregen met de verschillende lakken.

Het is begin februari als de wind stormachtige waarden noteert, windkracht 6 tot 7 met enorme uitschieters.
Mijn VMax heb ik sinds ik hem heb in de tuin gesteld met zo''n mooi zeil eroverheen (tegen de regen) en tijdens zond windvlaag heeft het zeil gediend als een kite en de VMax als het ware opgepakt en opgegooid!
Kom ik vrijdagmiddag thuis, zie ik de motor op zijn zei liggen!\r\n', '\r\n


De schade valt gelukkig mee: mijn mooie kuipje is zwaar beschadigd, de spiegel is afgebroken en het huis van de kilometerteller is verbogen en gescheurd. Maar verder is er geen schade, de motor loopt gewoon en ik zou er ook mee kunnen rijden, ware het niet dat de kuip er zo niet uit ziet.
Dus even klussen om een nieuwe kuip er op te zetten. Zondag dus even gedaan, waarbij ik een kleine ijzeren strip heb genomen, gebogen en voorzien van gaten om het nieuwe frame van de andere kuip vast te zetten. En met 2 aluminium strips geprobeerd om de zaak stabiel vast te zetten. Dit kon er even mee door, de maandag heb ik de motor wel zo gepakt om woon-werk te rijden. Maar van een stabiele kuip was niet echt sprake.

Dus een week later maar weer even lopen stoeien met wat ijzer. En nu heb ik de aluminium beugels vervangen door een ijzeren staaf waarbij ik aan beide kanten 2 ijzeren stukjes van 14 centimeter gelast heb. Deze ijzeren plaatjes heb ik voorzien van een gat om vast te schroeven aan de kuip en aan het stuur/balhoofd.
Het resultaat is een kuip die een heel stuk beter zit. En nu maar kijken of het ook wat minder trilt.

De volgende stap, als het lekker rijdt natuurlijk, is de kuip overspuiten naar de gele kleur die de rest van de VMax zo uniek maakt.