Augustus 2017 Door Harley-Davidson zijn enkele updates beschikbaar gesteld voor de Premium Boom! 6.5 systemen, dus de systemen met navigatie. 

De eerste stint van 1600 kilometer heb ik er op zitten, wat betekent dat de Harley-Davidson FLHTK Ultra Limited weer naar de dealer mag voor de eerste onderhoudsbeurt.

Vanmorgen de dag van het ophalen van mijn nieuwe juweeltje, de Harley-Davidson FLHTK Ultra Limited! Nieuw uit het krat, met alleen de inrij kilometers op de teller, dus eigenlijk tellerstand 0.

Tijdens de ride-out van het Amsterdam Chapter was Kendal gehoorbescherming aanwezig met een standje bij het clubhuis. Na een praatje ben ik overstag gegaan en heb een setje besteld. 

Het is bijna zover, mijn nieuwe FLHTK, 2017 Ultra Limited in Vivid Black staat bijna klaar.

Om het reizen wat makkelijker te maken maak ik gebruik van diverse handige apps op mijn Android telefoon. 

De beslissing is genomen en de handtekening gezet, er komt een nieuwe Harley-Davidson Ultra Limited model 2017 in mijn garage!

Na 6,5 jaar heb ik mijn Yamaha VMax verkocht. De motor had ik gekocht voor woon-werk verkeer, maar eigenlijk na 1 seizoen alweer in de garage gezet.

Zoals in mijn vorige blog (Nieuwe Ohlins achter veren) al geschreven heeft mijn Road King Classic een nieuwe set achterveren en wel de Öhlins HD 772. Deze vering is specifiek ontworpen voor de Harley-Davidson touring modellen FLH/FLT, dus uit een serie van ruim 300 verschillende schokbrekers zou dit de juiste voor mijn fiets moeten zijn. Monteren was zo gedaan en het instellen werd door de monteur van West Coast Motors gedaan. Even instellen, proefzitten en kijken of de veerdemping 3 centimeter is, en klaar.

Na 132.000 kilometer was het tijd om de achterveren van mijn Road King Classic te vervangen.

Nog 2 foto's van mijn Harley-Davidson Road King Classic naast de Shovelhead Chopper.

 

Sinds 2013 was ik de trotse eigenaar van een Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide uit 2010, maar ik heb iemand anders blij kunnen maken met deze grote blauwe toerbuffel.
Ik zal de Harley gaan missen, de lange ritten met Iloe achter op.
De eerste lange rit was met Iloe naar de Ardennen en Luxemburg. Echt een prachtige rit, waarbij het achter de kuip toch ook wel erg warm was. In 2014 ben ik met Iloe naar Zweden geweest op de Ultra, lekker wat bagage mee, radio aan, en toeren maar. In 2015 zijn we weer naar het zuiden gegaan op de Ultra, naar Frankrijk. Ook nu weer prachtig weer gehad en op prachtige wegen lekker kunnen sturen.

Af en toe heb ik nog wat tijd om aan de Softail te werken.
Bij deze de staat zoals deze er nu bij staat.
Klus die nu gedaan moet worden is het achter spatbord en de koppeling weer aansluiten, want die is na operatie smallere belt op een of andere manier niet correct aangesloten.

De Harley's van Michiel

In de garages van Michiel staan de volgende stalen rossen klaar voor een rit.

Een Road King uit 2002 en nog een Softail Heritage Classic uit 1998.
De Harley Road King is een motorisch klein beetje aangepast wat resulteert in een vermogen van ruim 110 pk op het achterwiel. Maar ook een leren topkoffer is toegevoegd om tijdens een meerdaagse rit wat meer bagage mee te kunnen nemen.
De Softail staat op de motorbrug om een complete makeover te krijgen, een nieuwe custom made tank, forward controls, een lange voorvork, custom made zadel en een geheel aangepaste achterkant. Over de achterkant, wiel en spatbord, wordt nog hard nagedacht.

Einde seizoen 2015 heb ik mijn blauwe Ultra verkocht. Deze Ultra Classic was geïmporteerd uit Amerika en voorzien van een iets ander ruitje, standaard uitlaat bochten en dempers. Door de vorige eigenaar was de vtwin een beetje aangepast en voorzien van andere wat luidere pijpen. Na 3 seizoenen had ik besloten om de motor weer te verkopen en zodoende heeft deze een nieuwe eigenaar gekregen.

Begin 2016 heb ik echter wel weer een nieuwe Harley gekocht. Een echte hardtail met mooi lopend shovel blok.

   

Mijn passie voor custom bikes

Zeg je Harley-Davidson zeg je custom bikes. Geen één Harley is hetzelfde, iedereen past wel iets aan op zijn door de fabriek via de dealer afgeleverde standaard fiets. Daarbij maakt Harley al heel veel verschillende modellen binnen een model en een goed voorbeeld is de Softail. Af fabriek wordt het softail frame geleverd in voor velen een oer model als de Fatboy, maar ook als dressed-up toer model de Heritage. Maar ook andere modellen als de DeLuxe, Custom, de recent gepresenteerde Slim of de Breakout. Maar ook in het verleden geleverde Softails met Springervoorvorken of aparte achterkanten als de CrossBones. En dat vaak ook nog eens in speciale kleur-stellingen of zeer speciale modellen als de CVO lijn.

Maar heel vaak worden deze modellen door de nieuwe eigenaar aangepakt om aan te passen. Veelal met 'eenvoudige' aanpassingen door bijvoorbeeld andere lampen, een ander stuur, spiegels of zadels, maar soms ook met compleet andere special paint sets.

Dit alles heeft mij ook geïnspireerd om een Softail aan te schaffen en deze zelf om te bouwen naar een eigen smaak model.

In een wat langer als gedacht traject van nu al meer dan 4 jaar, is de standaard Heritage Classic omgebouwd naar een bobber achtige Harley.

Ervaring met de Harley Davidson Ultra Classic Electra Glide FLHTCU

Maart 2013, ik krijg een mail van Marcel met een foto van een blauwe Ultra, dit naar aanleiding van mijn vraag of ze eens kunnen kijken naar een redelijk geprijsde Harley Electra Glide. Nadat ik eerst 2 andere foto's had doorgekregen, dus nu een blauwe, een Harley uit 2010 met weinig kilometers en een lage prijs. De motor moet uit Amerika komen en na een nachtje slapen besluit ik om de Ultra te kopen. Marcel van El Norte Bikeshop doet de bemiddeling en half maart gaat de Harley op transport.

Het verbouwproject gaat weer eer een stap verder.

Alweer een tijdje geleden:
De Suzuki Intruder 1400 glp en Iloe. We schrijven zomer 2001.

 

 

Ik vond het afgezaagde achterspatbord niet zo heel mooi op de bobber staan en het was zeker niet af. En ik had altijd al het plan gehad om deze te combineren met een lager spatbord dat boven de band zweeft. Dit had ik al een keer gemaakt, maar dat losse spatbord zat wel heel los en rammelde ook behoorlijk.

De nieuwe onderdelen zijn binnen.
Een zwart Küryakyn luchtfilter, rubber om de tankdash op de tank te plaatsen, verzonken tankdoppen en een nieuw led lampen set voor aan het achterspatbord.

Omdat ik toch niet zo tevreden ben over mijn achterspatbord wat ik eerder gemaakt had, heb ik bij L&L Choppers in Opmeer een ander spatbord gehaald.

Zoals ik in mijn vorige blog schreef, was het nog wel wat werk om de twee tank helften te voorzien van een mooie laklaag. De eerste laag zat redelijk, toen ben ik met een andere lak, op terpentine basis eroverheen gegaan. Niet verstandig dus, want het resultaat was dat de lak begon te bladeren en te schiften.
Deze laag moest er dus weer in het geheel eraf.

De nieuwe tank heeft nu nog zijn grondverf kleur, maar ook voor de mokup wil ik het een kleur geven, dit kan altijd later nog aangepast worden, maar dan krijg ik wat meer de lijn te zien (en anderen ook trouwens).

Dus in mijn aangepaste spuitcabine anex schuur, worden de tankhelften opgehangen zodat ik het kan spuiten.

Ik vond het andere zadel toch niet zo heel mooi passen op of met de nieuwe tank. Dus besloten om weer een nieuw zadel te maken, wel weer met hetzelfde leer, maar nu met een wat langere onderpan.
Op Marktplaats een ander Softail zadel gekocht zodat ik geen nieuwe pan hoef te maken, scheelt weer tijd.

Afgelopen vrijdag loop ik bij Ed van West Coast Motors in Alkmaar tegen een mooie set zwarte shotgun uitlaten.
Na een leuke prijs te hebben afgesproken heb ik de uitlaten in de auto geladen en ben gaan stoeien om deze op de Softail te bouwen.

De nieuwe tank staat mooi. Maar het Le Pera zadel dat ik eerder had aangekocht staat niet helemaal mooi strak bij de nieuwe tank. Het zadel ligt meer op de tank dan dat het aansluit en dan met name het gedeelte van het dash.
Dus een nieuw zadel maken.

Via Marktplaats heb ik een gave dubbele tank op de kop weten te tikken. De tank is dubbel uitgevoerd, zoals op de Softail al zit, maar is daarbij verlengt en ook een stuk breder.

Mijn eigen Biker Build Off project vordert steeds verder.

In april 2009 is de Harley Softail Heritage Classic aangeschaft met als doel om deze te verbouwen naar een Softail Custom.
Mijn eigen Biker Build off project.

Subcategorieën

MichielsHarley

de Harley rijder