De Yamaha V-Max, een motorfiets, is niet in een van de bekende categorieën in te delen. Het is geen custom, geen sportfiets en, door de afwezigheid van beschermend plastic, al helemaal geen toer motorfiets. In 1985 is deze voor het eerst geïntroduceerd.

De volgende stap in de ombouw is weer gerealiseerd. De voorspoiler is gemonteerd.

Het geheel heeft nu een nog stoerder uiterlijk. Na de shake down, die ik van de week heb gedaan, of te wel een stukje rijden, lekker in de toeren en wat bochten, bleef het allemaal goed zitten, geen zaken die van de VMAX afgevallen zijn!

De VMAX moet omgebouwd worden en met wat ''plastic'' is al snel een ander uiterlijk van de VMAX te krijgen. In Nijnsel, Raats van V-MAX.nl, ligt een mooie polyester set, andere luchthappers, nieuwe zijdeksels en platen op de waterkoeling, een nieuwe (dummy) tank, voorspatbord, ander (mv agusta) kontje, strakke koplamp unit en een onderspoiler.

Voordat ik de VMAX echt ga rijden in het woon-werk verkeer, breng ik deze eerst naar de expert in Nederland op dit gebied, Cees Cornwall in Zaandam.

Hoezo een VMAX in de schuur?
Ik wilde eigenlijk mijn Softail gaan gebruiken om af en toe woon-werk te gaan rijden, maar mijn Softail wordt daar veel te mooi voor.

Mijn Harley Davidson Softail Heritage Classic was al ontdaan van zijn Heritage Classic onderdelen, maar zeker nog niet klaar zoals ik de motor wil hebben.
En nadat ik de zomermaanden, voornamelijk in de avonduren, de rondjes om de kerk met de Softail heb gereden, was het tijd om weer onderdelen bij elkaar te snuffelen en op de Harley te zetten.

Zoals ik al eerder had geschreven heb ik in Luxemburg, tijdens de Benelux rally, mijn Road King op de rollenbank laten zetten. Voor 5 euro trekken ze het gas open en krijg ik een papiertje met een grafiek.

Een nieuwe rugsteun voor de Road King.

Ik was eigenlijk opzoek naar een zadeltje voor de Softail, maar kwam op marktplaats dit nieuwe zadel tegen afkomstig van een Electra Glide.

De Harley Davidson FLHRC Road King Classic uit 2002, voorzien van een machtig Screamin'' Eagle Stage 3 set waardoor de cilinderinhoud 1700cc is geworden en het vermogen bijna 120pk op het achterwiel.

De Harley Davidson Softail Classic uit 1990 is in maart 2009 aangeschaft met als belangrijkste doel deze om te bouwen naar een echte custom. Dus een brede achterband, 300mm is het doel, een ombouw van de voorkant en dan een eigen special paint. Natuurlijk zal de custom ook voorzien worden van een nieuw stuur, nieuwe spiegels, forward controles, een kleiner zadel en de lichtpartij aan de voorkant zal onderhanden genomen worden.

Mijn custom was nog een omgebouwde Heritage, voornamelijk door het stuur en de voorpartij met de lampen blijf je dat zien.
Dus een nieuw stuur moest er op.

De Road King is ook weer opgehaald. Nadat de oliepomp vervangen is en alles gecontroleerd, kon ik de Harley weer ophalen.

Subcategorieën

MichielsHarley

de Harley rijder