Mijn eigen Biker Build Off project vordert steeds verder.


Door de aanschaf van een motorheftafel kan ik nu beter en makkelijker het achterwiel uit de brug halen, waardoor ik ook makkelijker bij het achterspatbord kan.
Het wiel en de band hebben nog steeds de standaard formaten, dus een 16 inch velg en een 130/90 band (130 cm).
Maar ik heb wel ge√ęxperimenteerd met een dubbel spatbord (nog te zien op de foto hieronder). Het originele achterspatbord is ingekort en het voorspatbord is ook ingekort en daarna bevestigt op de swingarm. Het effect is dan dat als je over een hobbel rijdt (of door een kuil) het onderste spatbord ''omhoog'' veert richting het bovenste spatbord. Helaas is het onderste spatbord te dun, waardoor het te veel bewoog en daarbij klem kwam te zitten op de moeren waarmee het bovenste spatbord aan de fenderstruts vast gemaakt was. Dus het onderste spatbord is weer gedemonteerd.

 


De beide spatborden, voor en achter, zijn voorzien van een donker blauwe verf laag. De belangrijkste reden was om roestvorming tegen te gaan, de andere reden was om te kijken hoe deze blauw gaat staan op de Harley. Over dat laatste ben ik nog niet helemaal te vreden.



De volgende stap is een andere tank monteren. Een nieuw achter led licht monteren onder het spatbord. Het stuur op risers zetten zodat het wat hoger zit. En te kijken naar een andere achterbrug voor een ander wiel, lekker breed waarbij ik denk aan 280 cm.
Wellicht dat ik in de tussentijd het andere 200mm wiel in de huidige brug plaats (beetje klooien, maar dat is voor de winter maanden niet zo heel erg).

En in de tussentijd, als het weer het even toelaat, blijf ik gewoon rondjes rijden in de omgeving ;-)

MichielsHarley

de Harley rijder